Alias ​​email address

othiede

Registered
Mar 5, 2013
1
0
1
cPanel Access Level
Website Owner
My hosting uses cPanel, so I can manage my webaccount.
There, I've now set up an email address. This is, as I understand it, similar to a mailbox, how can I create in Plesk or Connfix.
In Plesk and Connfix I can now create alias email addresses. As a drafter of the mailbox, I can then select an alias email address.
Example:
Standard mail from the mailbox is [email protected]
Alias ​​email address is [email protected]

When I select Send now are whether the default name, or alias name is. Conversely mails come with the standard address or alias to also address in this mailbox.

Where can I install now in cPanel such alias email addresses?
In Roundcube I can indeed create identities, but not work. There is always error messages because the system itself, so certainly not the entries in cPanel knows the alias address. Since the entry into Roundcube uses nothing.

Can anyone please help, how can I create in cPanel alias email addresses?

German:
Mein Hoster nutzt das cPanel, damit ich meinen webaccount verwalten kann.
Dort habe ich nun eine Mailadresse angelegt. Diese ist ja, wie ich es verstehe, vergleichbar mit einem Postfach, wie ich es in Plesk oder Connfix anlegen kann.
In Plesk und Connfix kann ich ja nun auch Alias Mailadressen anlegen. Als absender von dem Postfach kann ich dann eine Alias Mailadresse auswählen.
Beispiel:
Standardmailadresse vom Postfach ist [email protected]
Alias Mailadresse ist [email protected]

Beim absenden kann ich nun auswählen, ob der Standardname oder der Aliasname stehen soll. Umgekehrt kommen Mails mit der Standardadresse oder aliasadresse auch in diesem Postfach an.

Wo kann ich nun im cPanel solche Aliasmailadressen installieren?
In Roundcube kann ich zwar Identitäten anlegen, aber die greifen nicht. Es kommt immer zu Fehlermeldungen, weil das System selbst, also sicher die Einträge in cPanel, die Aliasadresse nicht kennt. Da nutzt der Eintrag in Roundcube nichts.

Kann mir jemand bitte helfen, wie ich im cPanel alias Mailadressen anlegen kann?

best regards
Olaf