Genival

Member
Jul 25, 2019
8
0
1
São Paulo
cPanel Access Level
Root Administrator
OLá estou tentando configurar meu backup de destino do google drive e mesmo após gerar o CLIENTE ID e SECRET KEY eu não estou conseguindo validar, dá os eguinte erro:

Error: Validation for transport “TEST” failed: Could not upload test file: Cache file /var/cpanel/backups/hash.apps.googleusercontent.com.yml not found. See GETTING STARTED in the docs for how to get started. at /usr/local/cpanel/3rdparty/perl/528/lib/perl5/cpanel_lib/OAuth/Cmdline.pm line 191

Thanks in advance

Last edited by a moderator:

cPanelLauren

Forums Analyst II
Staff member
Nov 14, 2017
6,762
535
263
Houston
cPanel Access Level
DataCenter Provider
It's sounding like the .yml file isn't being created. Can you confirm that you're following these instructions explicitly?

=======================================================================

Parece que o ficheiro .yml não está a ser criado. Você pode confirmar que você está seguindo essas instruções explicitamente?

cPanelMichael

Technical Support Community Manager
Staff member
Apr 11, 2011
47,749
2,205
363
cPanel Access Level
DataCenter Provider
Twitter
Hello @Genival,

1. Browse to WHM >> Backup >> Backup Configuration.
2. Click the Edit link on the Google Drive destination and then click on the Generate Credentials link visible below the Client Secret field.
3. This will pop-up (ensure pop-ups are not blocked by your browser for this page) Google's authentication page where you will follow the steps to authenticate there.
4. After generating the credentials through Google, you should be able to validate the destination properly.

Let me know if these steps helps and I'll link this thread to an internal case (CPANEL-27993) that's open with the aim of improving the validation process.

Thank you.

Google Translation:

Olá @Genival,

1. Navegue até WHM >> Backup >> Backup Configuration.
2. Clique no link Editar no destino do Google Drive e, em seguida, clique no link Gerar Credenciais, visível abaixo do campo Segredo do Cliente.
3. Isso será exibido (certifique-se de que os pop-ups não estejam bloqueados pelo seu navegador para esta página). A página de autenticação do Google, onde você seguirá as etapas para autenticar-se lá.
4. Depois de gerar as credenciais pelo Google, você deve validar o destino corretamente.

Deixe-me saber se estes passos ajudam e eu vou ligar este segmento para um caso interno (CPANEL-27993) que é aberto com o objetivo de melhorar o processo de validação.

Obrigado.