The Community Forums

Interact with an entire community of cPanel & WHM users!
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Create a new account - Ftp access directory root.

Discussion in 'Discussões em Português' started by VCB, Jul 7, 2011.

1. VCB

VCB Registered

Trophy Points:
    1
    I create a new account in WHM with permission from an ftp.
    When the user connects to the ftp account, he can view all folders in the server root. In filezilla click it to go up one folder and it is the entire disk.
    Not only is the home directory.
    Someone please tell how could I set up in Cpanel / WHM to not allow access to other directories when creating the new account. :confused:

I have other dedicated servers and they do not, all accounts created have access only to their home folders.

Eu crio uma conta nova no Whm com permissão a 1 ftp.
    Quando o usuário conecta na conta do ftp, ele consegue visualizar todas as pastas na raiz do servidor. No filezilla ele clica para subir uma pasta e la esta todo o disco.
    Não fica somente no diretório home.
    Alguem poderia por favor informar como configuro no Cpanel/Whm para não permitir o acesso a outros diretórios quando criada a nova conta.

Eu tenho outros servidores dedicados e neles não acontece, todas as contas criadas tem acesso somente a pastas home delas.

2. asturmas

asturmas Well-Known Member
    PartnerNOC

Trophy Points:
    16
    cPanel Access Level:
    DataCenter Provider
    Provavelmente terá ai alguma falha de segurança pois isso não é minimamente normal acontecer. Envie ticket à cPanel.

Share This Page