The Community Forums

Interact with an entire community of cPanel & WHM users!
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Global email lists/filters files in the cPanel directory

Discussion in 'E-mail Discussions' started by Jovi Marcos, Jan 17, 2017.

Tags:
  1. Jovi Marcos

Jovi Marcos Member

Trophy Points:
    1
    cPanel Access Level:
    Reseller Owner
    I would like to know which file stores the Global email lists / filters in the cPanel directory. Accessing the root folder I have the /mail folder where are the accounts I created, but I could not identify which file stores the global filters.

I need to get this file because I have a Reseller Hosting and my service provider is blocking access to the backup features of my accounts so that I have difficulty swapping it. This absurd practice should be condemned, but as I operate in Brazil I have to get a contour solution.

I have to manually migrate more than 30 cPanel accounts because of this lock and via FTP I can download the files from the mail folders and the hosted files, so I want to copy if possible the file containing the Global email filter.

I really appreciate any help.

Portuguese -----------------------------------------------------------------------

Eu gostaria de saber qual o arquivo que armazena no diretório do cPanel as listas/filtros de email Globais. Acessando a pasta raiz tenho a pasta /mail onde estão as contas que eu criei, mas eu não consegui identificar qual o arquivo armazena os filtros globais.

Eu preciso obter esse arquivo por que eu tenho uma Revenda de Hospedagem e o meu fornecedor de serviços esta bloqueando o acesso aos recursos de backup das minhas contas para que eu tenha dificuldades de troca-lo. Essa prática absurda deveria ser condenada, mas como eu opero no Brasil tenho de obter uma solução de contorno.

Eu tenho de migrar manualmente mais de 30 contas cPanel por causa desse bloqueio e via FTP eu consigo baixar os arquivos das pastas de email e os arquivos hospedados, então eu quero copiar se for possível o arquivo contendo o filtro de email Global.

Eu agradeço muito qualquer ajuda.

2. cPanelMichael

cPanelMichael Forums Analyst
    Staff Member

Trophy Points:
    363
    cPanel Access Level:
    Root Administrator
  3. Jovi Marcos

Jovi Marcos Member

Trophy Points:
    1
    cPanel Access Level:
    Reseller Owner
    I dont have SSH access... :(

Reseller account. :|

4. cPanelMichael

Staff Member

Trophy Points:
    363
    cPanel Access Level:
    Root Administrator
    Hello,

Additional methods (e.g. custom PHP scripts) are available to utilize UAPI functions. Documentation on UAPI is available at:

Guide to UAPI - Software Development Kit - cPanel Documentation

There's no other way you will be able to obtain the account filter rules outside of the cPanel user-interface without root access to the system, or SSH access to the individual account.

Thank you.

5. Jovi Marcos

Jovi Marcos Member

Trophy Points:
    1
    cPanel Access Level:
    Reseller Owner
    Do not you think this would be a major improvement? I spent a lot of time adding rules to the filter to stop receiving SPAM based on specific domains and these rules will be lost during the migration from my current provider to the next. Because it is being blocked in the wrong way by the vendor I can not export a simple list of rules. I imagine this would be a great improvement opportunity for cPanel, adding the option to import/export lists in CSV format for example. Why this is really very simple to do in the cPanel interface and we are already in 2017. I understand that although we have already evolved a lot I am in this situation precisely because Ditiweb/101 Web, company that I hired, is using in bad faith To keep me stuck with them, but cPanel could think of deploying this kind of simple solution to information that is of the account and does not make sense to be accessible only to whoever controls the server. I recommend that you think about this as a suggestion.

Portuguese---------------------------------------------------------------
    Vocês não acham que isso seria uma melhoria importante? Eu passei muito tempo adicionando regras ao filtro para deixar de receber SPAM que tem por base domínios específicos e essas regras serão perdidas durante a migração do meu atual fornecedor para o próximo. Por estar sendo bloqueado de maneira errada pelo fornecedor eu não tenho como exportar uma simple lista de regras. Eu imagino que isso seria uma ótima oportunidade de melhoria para o cPanel, adicionar a opção de importar/exportar listas em formato CSV por exemplo. Por que isso é realmente muito simples de fazer na interface do cPanel e já estamos em 2017. Eu entendo que apesar de já termos evoluido muito eu estou nessa cituação justamente por que a Ditiweb/101 Web, empresa que contratei, esta usando de má fé para me manter preso a eles, mas a cPanel poderia pensar em implantar esse tipo de solução simples para informações que são da conta e não faz sentido serem acessíveis apenas para quem controla o servidor. Eu recomendo que pensem sobre isso como sugestão.

6. cPanelMichael

Staff Member

Trophy Points:
    363
    cPanel Access Level:
    Root Administrator
  7. Jovi Marcos

Jovi Marcos Member

Trophy Points:
    1
    cPanel Access Level:
    Reseller Owner
    I tried to vote but a new login is required for this ...;)

Wow, the poll is open for three years? Wow! Too much time ... that's the reason for the criticism about the evolution of this solution ... what's the incentive to spend time voting or suggesting improvements if cPanel will not look at this for so long?

I opened a new login and but I did not vote because the confirmation email is delaying arriving.

Portuguese--------------------------------------------------------------
    Eu tentei votar, mas é requerido um novo login para isso... ;)

Nossa, a enquete esta aberta a três anos? Nossa! Muito tempo... essa é a razão das críticas sobre a evolução desta solução... qual o incentivo em dedicarmos tempo votando ou sugerindo melhorias se a cPanel não vai olhar isso por tanto tempo?

Abri um novo login e mas eu não votei por que o email de confirmação esta demorando a chegar.

8. cPanelMichael

Staff Member

Trophy Points:
    363
    cPanel Access Level:
    Root Administrator
    Hello,

It's important to vote and add feedback to a request to help bring attention to it. The more votes or feedback a request receives, the more likely it is to become implemented. You'll notice a recent comment from a cPanel staff member as recent as two months ago on this particular feature request.

Thank you.

Loading...

Share This Page